text.skipToContent text.skipToNavigation
Producten
Sluiten
Sluiten

Veelgestelde vragen

  1. Alles over bestellen
    1. Kan ik als Particulier bestellen?

      Jazeker! Of je nu een vakman of (professionele) doe-het-zelver bent. Bij PontMeyer kun je altijd terecht voor jouw benodigde producten.

      Maak binnen 2 minuten een account aan als particulier. Account aanmaken

       

    2. Hoe plaats ik een bestelling?

      Het plaatsen van een bestelling is hieronder stapsgewijs omschreven.

      1. Klik bij het door u gewenste artikel op ‘bestellen’, uw artikel verschijnt in uw winkelwagen. U kunt vervolgens kiezen om uw bestelling af te ronden of verder te winkelen.
      2. Klik op ‘bestellen’ om eventueel in te loggen, uw gegevens te controleren en desgewenst uw bestelling aan te passen.
      3. Selecteer nu de wijze waarop u uw bestelling wilt ontvangen (bezorgen of afhalen)
      4. Zijn al uw gegevens juist en compleet? Dan kunt u door naar de betalingspagina en uw betalingswijze selecteren.
      5. Maak uw bestelling definitief door op ‘plaats bestelling’ te klikken.   
      6. Per e-mail ontvangt u van ons een bevestiging waarin wij aangeven de bestelling te hebben ontvangen. Let op! Dit is nog geen definitieve orderbevestiging. Onze medewerkers controleren uw bestelling in de vestiging. De definitieve orderbevestiging ontvangt u afhankelijk van het moment waarop u de bestelling heeft geplaatst. Hiervoor gelden de volgende richttijden: bestelde u voor 15.00u? Dan ontvangt u dezelfde werkdag (ma t/m vrij) nog de definitieve orderbevestiging. Bestelde u na 15.00u? Dan ontvangt u de eerstvolgende werkdag (ma t/m vrij) de definitieve orderbevestiging.
      7. In uw definitieve orderbevestiging staat de datum waarop u de bestelling kunt ophalen of bezorgd krijgt. Wanneer u ervoor kiest om uw bestelling af te halen in de vestiging vergeet dan niet uw definitieve orderbevestiging mee te nemen bij het ophalen.
    3. Kan ik ook bestellen zonder te registreren?

      PontMeyer is een groothandel en werkt met klantspecifieke prijzen. Op basis van uw afname potentie/patroon kennen wij passende condities aan u toe. Hiervoor is het noodzakelijk om een inlogaccount aan te maken op onze website.

    4. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

      Standaard zijn alle genoemde prijzen op de website exclusief 21% BTW. In de winkelwagen vindt u de totaalprijs zowel inclusief als exclusief 21% BTW. Onder het kopje 'Mijn gegevens' kunt u aangeven of u de prijzen exclusief of inclusief BTW wilt laten tonen.

  2. Alles over betalen
    1. Kan ik betalen via iDEAL?

      Indien u beschikt over een Nederlandse betaalrekening kunt u gebruikmaken van iDEAL. Bij deze betaalmethode schakelt u tijdens het bestelproces over naar uw eigen bank. In de vertrouwd beveiligde omgeving van uw eigen bank kunt u vervolgens de betaling voltooien.

      Banken die iDEAL ondersteunen: ABN AMRO Bank, ASN Bank, ING Bank, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.

    2. Kan ik achteraf / op rekening betalen? 

      Voor zakelijke klanten is het mogelijk om ook op rekening bij ons te kopen. Middels incasso of overboeking zal achteraf de betaling plaatsvinden.

      Om op rekening te kunnen kopen kunt u eenvoudig zelf online aanvragen in uw persoonlijke mijnomgeving als u al een online account heeft.

      bekijk stappenplan online aanvragen 

      Met het aanvragen van een rekening account, gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

    3. Hoe kan ik betalen bij PontMeyer?

      In onze vestigingen kunt u uw order met pin of contant betalen. De goederen kunt u vervolgens direct meenemen of laten bezorgen. Online kunt u alleen met iDeal betalen of indien aangevraagd "Op rekening". Achteraf Pinnen of contant betalen bij de chauffeur bij aflevering is helaas niet mogelijk.

    4. Kan ik betalen via achteraf overboeken?

      Wilt u per bank betalen, maar wilt of kunt u niet gebruiken van iDEAL? In dat geval is betaling middels vooraf overboeking mogelijk. Uw order kunt u in dat geval niet online plaatsen, maar wel telefonisch of in één van onze vestigingen.

    5. Kan ik betalen via een bouwdepot? 

      Voor particuliere klanten met een bouwdepot is het ook mogelijk om op rekening bij ons te kopen. Het voordeel van op rekening kopen is dat u niet direct uw factuur hoeft te voldoen. U ontvang van ons een factuur per post die u vervolgens doorstuurt naar uw bank.

      Om op rekening te mogen kopen, dient u het onderstaande formulier in te vullen en samen met een kopie van uw Id/rijbewijs en uw bouwdepot:

      - in te leveren bij één van onze 48 vestigingen; of
      - te mailen naar klantenadministratie@pontmeyer.nl; of
      - per post te sturen naar: PontMeyer t.a.v. afdeling Klantenadministratie, Postbus 2073, 1500 GB Zaandam

      Download: Formulier aanvraag op rekening kopen voor particulieren klanten met een bouwdepot 
      Met het aanvragen van een rekening account, gaat u akkoord met onze algemene voorwaarden.

    6. Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

      Standaard zijn alle genoemde prijzen op de website exclusief 21% BTW. In de winkelwagen vindt u de totaalprijs zowel inclusief als exclusief 21% BTW. Onder het kopje 'Mijn gegevens' kunt u aangeven of u de prijzen exclusief of inclusief BTW wilt laten tonen.

  3. Producten afhalen
    1. Wanneer kan ik de goederen afhalen?

      In het drive-in afhaalcentrum vindt u een compleet assortiment hout, plaat- en bouwmaterialen. Veel artikelen die op onze website staan liggen niet standaard op voorraad, maar worden speciaal voor u besteld.

      Bij de artikelen treft u een indicatie wanneer u het artikel bij onze vestiging kunt afhalen:

      Direct af te halen Bij vrijwel alle pontMeyer vestigingen ligt dit artikel standaard op voorraad in het drive-in afhaalcentrum.
      2-5 werkdagen Dit artikel zullen wij voor u bestellen. Afhankelijk van de levertijd van de leverancier zal het artikel binnen 2-5 werkdagen op onze vestiging zijn.
      5-10 werkdagen Dit artikel zullen wij voor u bestellen. Afhankelijk van de levertijd van de leverancier zal het artikel binnen 5-10 werkdagen op onze vestiging zijn.
      10-20 werkdagen Dit artikel zullen wij voor u bestellen. Afhankelijk van de levertijd van de leverancier zal het artikel binnen 10-20 werkdagen op onze vestiging zijn.
      Beperkt                   Sommige artikelen kunnen niet overal afgehaald worden en kunnen wij ook niet standaard voor u in losse stuks bestellen. Dit artikel kunt u standaard alleen op de vestigingen afhalen die u ziet bij de artikel details. Wilt u het elders ophalen? Neem dan contact op met de betreffende vestiging.

      Nadat u online uw bestelling heeft geplaatst, controleren wij de voorraad en bestellen eventueel voor u de materialen. U ontvangt daarna van ons een definitieve orderbevestiging met de datum waarop uw bestelling compleet af te halen is.

      Deze definitieve orderbevestiging ontvangt u maandag t/m vrijdag tussen 8:00-19:00. De snelst mogelijke afhaaltermijn is 1 werkdag. Bestelt u de goederen online op zaterdag of zondag? Dan is afhalen mogelijk vanaf dinsdag.

      Wilt u de goederen dezelfde dag nog afhalen? Dan bent u van harte welkom in onze vestiging zonder uw order vooraf via internet te plaatsen.

      Wilt u vantevoren alvast weten of er voldoende voorraad van een product is? Neem dan contact op met onze klantenservice via chat, email of telefoon (075-6536292).

    2. Staan de goederen klaar als ik ze kom afhalen?

      Vanwege de omvang van sommige materialen en de manier van verlading, is het in sommige gevallen niet efficiënt om de complete order klaar te leggen. Meld je daarom altijd eerst bij de balie zodat wij u kunnen helpen met het pakken van de bestelde goederen.

  4. Producten laten bezorgen
    1. Wat zijn de bezorgkosten?

      Bestellingen met een totale waarde vanaf € 500,- (ex. BTW) leveren wij gratis* bij u af. Voor orders met een waarde onder de € 500,- (ex. BTW) geldt: 

       

      Bijdrage transportkosten vrachtwagen, per order

      Orderwaarde (ex. BTW)

      Via de binnendienst, balie

      Via de website

      € 0 – € 200,-

      € 100,-

      € 50,-

      € 200 – € 500,-

      € 50,-

      € 50,-

      Vanaf € 500,-

      GRATIS

      GRATIS

      Wanneer uw bestelling per pakketdienst bezorgd kan worden dan geldt een tarief van € 7,25 (ex. BTW) per order. In uw winkelwagen kunt u zien met welke dienst uw order bezorgd zal worden.

    2. Wanneer worden de goederen bezorgd?

      U kunt bij PontMeyer zelf uw bezorgdatum kiezen. Wij kunnen de order bezorgen zodra wij alle bestelde producten bij ons in het magazijn hebben. De eerst mogelijke bezorgdatum hangt hierdoor af van de langste levertijd van de producten uit uw winkelwagen.

      Voor de waddeneilanden gelden andere levertijden en -tarieven. Informeer naar de mogelijkheden bij één van onze vestigingen.

      1-2 werkdagen Dit artikel kunnen we binnen 1-2 werkdagen bij u bezorgen. Indien u het de volgende werkdag nog wilt ontvangen, bestel dan voor 13:00 's middags.
      2-5 werkdagen Dit artikel zullen wij voor u bestellen. Afhankelijk van de levertijd van de leverancier zal het artikel binnen 2-5 werkdagen op onze vestiging zijn. Nadat u uw order via de website heeft geplaatst, controleert één van onze medewerkers uw order en stuurt u een definitieve orderbevestiging. In deze bevestiging staat de datum waarop uw order zal worden bezorgd.
      5-10 werkdagen Dit artikel zullen wij voor u bestellen. Afhankelijk van de levertijd van de leverancier zal het artikel binnen 5-10 werkdagen op onze vestiging zijn. Nadat u uw order via de website heeft geplaatst, controleert één van onze medewerkers uw order en stuurt u een definitieve orderbevestiging. In deze bevestiging staat de datum waarop uw order zal worden bezorgd.
      10-20 werkdagen Dit artikel zullen wij voor u bestellen. Afhankelijk van de levertijd van de leverancier zal het artikel binnen 10-20 werkdagen op onze vestiging zijn. Nadat u uw order via de website heeft geplaatst, controleert één van onze medewerkers uw order en stuurt u een definitieve orderbevestiging. In deze bevestiging staat de datum waarop uw order zal worden bezorgd.
      Neem contact op                     Sommige artikelen hebben we niet in al onze distributiecentra op voorraad. Omdat we de goederen niet los kunnen bestellen, is het niet overal in Nederland mogelijk om deze goederen bij u te bezorgen. Neem contact op met de klantenservice via email, telefoon of chat zodat wij kunnen informeren wat de mogelijkheid is in uw bezorgregio.
    3. Kan ik een tijdsindicatie van bezorging ontvangen?

      De bezorging van grote producten gebeurt met grote vrachtwagen/trailers. De tijdsduur van lossen is slecht te voorspellen. Daardoor is het voor ons lastig om u een tijdsindicatie te geven.

      De werkdag (ma t/m vr) voor levering kunnen wij u wel informeren omtrent het dagdeel ('s ochtends of 's middags). Daarnaast kan de chauffeur u een half uur voor levering bellen.

      Wilt u dat wij u informeren? Dan kunt u de volgende opties aanvinken bij het plaatsen van de order:

      • ‘Ja, ik word graag de werkdag voor levering geïnformeerd over het tijdsvak van levering’
      • ‘Ja, ik word graag 30 minuten voor levering gebeld door de chauffeur’
    4. Kan ik de goederen op een specifiek tijdstip of dagdeel laten bezorgen?

      Standaard kunt u bij bezorging kiezen voor de gewenste leverdatum (op werkdagen van ma t/m vrij). De tijdstip van levering is afhankelijk van de belading van de vrachtwagen en het efficiënt rijden van de route. Indien u dat wenst, kunnen wij u de dag voor levering informeren over het dagdeel. Daarnaast kan de chauffeur u desgewenst een half uur van te voren bellen.

      Naast het vooraf informeren over de tijd van levering, is het niet standaard mogelijk om de levering op een specifieke tijdstip of dagdeel af te spreken. Bij het leveren op een specifiek moment wordt namelijk een optimale planning belemmerd, waardoor de transporteur extra kilometers en uren moet maken om aan deze afspraak te voldoen.

      Is het voor u belangrijk dat u uw goederen op een specifiek dagdeel of als eerste levering (ongeveer 06:30 uur) geleverd worden? Dan is dit mogelijk met een toeslag van €25,00 (ex. BTW). De mogelijkheden hierin zijn beperkt, daarom vragen wij u zo tijdig mogelijk contact op te nemen met de klantenservice via chat of telefoon (075-6536292). De klantenservice kan u informeren over de beschikbaarheid.

    5. Wat is de service bij bezorgen?

      Onze vrachtwagens kunnen alleen op verharde wegen rijden. Onze chauffeurs lossen de goederen naast de wagen middels een heftruck of kraan. Wij adviseren u daarom altijd om aanwezig te zijn bij het lossen om een gewenste losplek aan te geven. Onze chauffeur kan u helaas niet helpen met het naar binnen brengen van de goederen. 

      In Amsterdam kunnen wij ook op hoogte lossen. Klik voor meer informatie onder de kop 'Kan ik de goederen op hoogte laten lossen?'.

      Check altijd in uw gemeente of er een TVM (Tijdelijke Verkeersmaatregel) ontheffing benodigd is. Verkrijgen van een TVM-ontheffing is uw verantwoordelijkheid. De ontheffing dient getoond worden aan onze chauffeur voordat hij gaat lossen. Als dit niet gebeurt is onze chauffeur helaas genoodzaakt te vertrekken zonder te lossen. Hij is gerechtigd te vertrekken, omdat hij zelf hoofdelijk aansprakelijk is. De kosten voor het transport brengen we daarna alsnog in rekening.   

    6. Kan ik de goederen op hoogte laten lossen?

      In Amsterdam kunnen wij tegen meerprijs op hoogte lossen. Dit betekent dat onze vrachtwagenchauffeur de goederen omhoog hijst. De klant tilt vervolgens de goederen naar binnen via bijvoorbeeld een raam of balkon.
      Voor het op hoogte lossen betaalt u een uurtarief voor de tijdsduur die onze chauffeur bij u aan het lossen is.

      Wilt u gebruiken maken van het op hoogte lossen? Neem dan contact op met onze klantenservice via chat of telefoon (075-6536292).

      Check altijd in uw gemeente of er een TVM (Tijdelijke Verkeersmaatregel) ontheffing benodigd is. Verkrijgen van een TVM-ontheffing is uw verantwoordelijkheid. De ontheffing dient getoond worden aan onze chauffeur voordat hij gaat lossen. Als dit niet gebeurt is onze chauffeur helaas genoodzaakt te vertrekken zonder te lossen. Hij is gerechtigd te vertrekken, omdat hij zelf hoofdelijk aansprakelijk is. De kosten voor het transport brengen we daarna alsnog in rekening. 

    7. Kan ik de goederen op de Waddeneilanden laten bezorgen?

      Voor leveringen naar de Waddeneilanden gelden andere levertijden.

      Texel
      Bestellingen naar Texel worden elke dinsdag en donderdag bezorgd.

      Alle overige Waddeneilanden
      Bestellingen naar Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog worden geleverd door een externe transporteur. Doorgaans leveren wij de bestellingen op woensdag of donderdag aan de externe transporteur. Zij zullen dezelfde dag of de volgende dag de bestelling bezorgen.

    8. Kan ik de goederen in Zeeuws-Vlaanderen laten bezorgen?

      Bestellingen naar Zeeuws-Vlaanderen worden elke dinsdag en donderdag bezorgd. Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met onze klantenservice via chat of telefoon (075-6536292).

  5. Producten retourneren
    1. Ik ben een zakelijke klant. Hoe herroep ik mijn (online) order?

      De voorwaarden waaronder goederen retourgebracht kunnen worden en de situaties waarin meerkosten worden berekend, kunnen bij uw accountmanager / verkoper worden opgevraagd.

      Goederen kunnen niet worden geretourneerd als deze:

      • zijn beschadigd.
      • speciaal voor de klant zijn besteld. (bijvoorbeeld binnendeuren, Keralit, Protex)
      • voor de klant zijn gezaagd.
      • geheel of gedeeltelijk zijn verwerkt.

       

    2. Ik ben een particuliere klant. Hoe herroep ik mijn online bestelling?

      U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

      De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het hieronder beschikbare modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

       

      Goederen kunnen niet worden geretourneerd als deze:

      • zijn beschadigd.
      • speciaal voor de klant zijn besteld.(bijvoorbeeld binnendeuren, Keralit, Protex)
      • voor de klant zijn gezaagd.
      • geheel of gedeeltelijk zijn verwerkt.

       

      Gevolgen van de herroeping
      Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

      U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

      De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. De kosten worden geraamd op een maximum van ongeveer € 45,-.

      U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

    3. Kan ik emballage (bijv. pallets) retourneren?

      Ik ben een zakelijke klant

      Voor het ophalen van de pallets kunt u contact opnemen met uw vestiging of de klantenservice op 075-653 62 92 (ma - vr 8.00 - 21.00 uur).

      Zij bespreken met u de mogelijkheden om de pallets te retourneren:
      - U kunt de pallet terugbrengen in één van onze 48 vestigingen
      - Indien u dat vooraf kenbaar maakt, kunt u de pallet(s) meegeven aan onze chauffeur bij een volgende levering
      - Als u wilt dat wij de pallet(s) op komen halen zonder het bezorgen van een nieuwe levering, dan is dat mogelijk i.o.m. de klantenservice. Hiervoor brengen wij wel een vrachtvergoeding van € 45,- exclusief BTW bij u in rekening.

      Ik ben een particuliere klant

      Bij PontMeyer vinden we het milieu erg belangrijk. Indien u op onregelmatige basis bestellingen bij ons plaatst, kiezen wij er daarom voor om wegwerppallets te gebruiken. Het apart ophalen van een pallet is belastender voor het milieu dan het voordeel van het hergebruik. U kunt de wegwerppallet dan ook voor eigen doeleinden gaan gebruiken. Er zit geen statiegeld aan de pallet verbonden.

      Wilt u toch dat wij de pallet voor u afvoeren? Dan kunt u gebruik maken van de volgende mogelijkheden:
      - U kunt de pallet terugbrengen in één van onze 48 vestigingen
      - Indien u dat vooraf kenbaar maakt kunt u de pallet(s) meegeven aan onze chauffeur bij een volgende levering
      - Als u wilt dat wij de pallet(s) op komen halen zonder het bezorgen van een nieuwe levering, dan is dat mogelijk i.o.m. de klantenservice. Hiervoor brengen wij wel een vrachtvergoeding van € 45,- exclusief BTW bij u in rekening.

  6. Mijn gegevens
    1. Mijn Factuur adresgegevens zijn gewijzigd. Hoe pas ik dit aan?

      Omdat wij veel klanten hebben die op rekening kopen, proberen wij zelf zoveel mogelijk adreswijzigingen automatisch te verwerken. Als u een zakelijke klant bent, wordt uw adres automatisch aangepast zoals vermeld in het register van de Kamer van Koophandel. Daar hoeft u dus niets voor te doen.

      Bent u een particuliere klant, stuur dan een e-mail naar klantenadministratie@pontmeyer.nl en vermeld daar in ieder geval uw nieuwe én oude adresgegevens in. Als u ook uw Pontmeyer debiteurnummer vermeldt, dan wordt uw wijziging nog sneller verwerkt.

      Telefonische verzoeken tot wijziging kunnen wij in verband met wetgeving helaas niet in behandeling nemen.

    2. Hoe krijg ik mijn factuur per post of automatisch per e-mail verstuurd?

      Facturen worden op de dag van goederenuitgifte verstuurd per post of per e-mail. Het is per klant specifiek of u de factuur per post of per mail ontvangt. Wilt u de ontvangst van de factuur wijzigen? Dan kunt u een e-mail sturen naar klantenadministratie@pontmeyer.nl.

      In deze mail ontvangen wij graag de volgende gegevens:

          - Uw naam
          - Het debiteurnummer, indien u geen debiteurnummer bij de hand heeft graag het volledige adres
          - Op welke wijze u de factuur wenst te ontvangen

    3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

      Indien u al een website account bij ons heeft, maar uw wachtwoord bent vergeten, kunt u een nieuw wachtwoord opvragen door HIER te klikken.

    4. Ik wil de verzending van de Bouwkrant stopzetten. Hoe doe ik dat?

      De snelste manier om de Bouwkrant stop te zetten, is het sturen van een mail naar klantenservice@pontmeyer.nl. Geef dan in de e-mail aan wat het adres is waarop u de Bouwkrant ontvangt of nog beter: vermeld het PM-nummer dat u op de verpakking vindt.

      Dan kunnen wij uw adres uit de mailinglijst halen. Het is echter wel mogelijk dat u dat u nog 1x een Bouwkrant van PontMeyer ontvangt. U hoeft zich dan niet opnieuw af te melden.

    5. Ik wil de verzending van de nieuwsbrief stopzetten. Hoe doe ik dat?

      De snelste manier om u af te melden is door te klikken op de Afmelden-link die u onderaan elke Pontmeyer nieuwsbrief vindt.

      U kunt ook een e-mail sturen naar nieuwsbrief@pontmeyer.nl.. Geef dan in de e-mail aan wat het e-mailadres is waarop u de nieuwsbrief ontvangt. Dan kunnen wij uw e-mailadres uit de mailinglijst halen, maar dan kan het wel voorkomen u dat u nog 1x een nieuwsbrief van PontMeyer ontvangt. U hoeft zich dan niet opnieuw af te melden.

  7. Pontbonus spaarplan
    1. Wat is de PontBonus pas?

      Met de PontBonus spaarpas spaart u punten bij al uw afhaal- en online orders. Deze punten kunt u inwisselen voor leuke cadeaus, PontMeyer waardecheques en diverse uitstapjes. Bovendien zijn er exclusieve geschenken zoals kaartjes voor concerten, theater, sportwedstrijden en teamkleding (voetbal, wielrennen en Formule 1). U vindt  meer informatie over het spaarplan PontBonus via www.pontmeyer.nl/spaarplan .

    2. Hoe kan ik punten sparen?

      Stap 1) Om mee te doen met het spaarprogramma kunt u een spaarpas aanvragen aan de  balie van een afhaalcentrum of bij de klantenservice van de webshop.
      Stap 2) Meldt u aan via de website www.pontbonus.nl . Zorg ervoor dat u dit binnen 14 dagen doet, zodat u de welkomstbonus van 1.000 punten ontvangt. Na registratie wordt u geïnformeerd  over uw spaarsaldo, nieuwe geschenken en speciale spaaracties
      Stap 3) Laat uw pas scannen in één van de afhaalcentra of voer uw pasnummer in bij een online order. Uw punten worden digitaal bijgehouden, dus er is geen sprake van verlies van zegels of spaarkaarten. 
      Stap 4) Besteed uw gespaarde punten via de website www.pontbonus.nl

      De bonussen worden toegekend op basis van de standaard punten die zijn gespaard. Actiepunten of andere actiematig verkregen punten worden hierbij niet meegerekend.

    3. Hoe stijg ik in level?

      Elke spaarder start op het zelfde niveau (basis). Op basis van het aantal gespaarde punten kunt u als spaarder BRONS, ZILVER of GOUD worden. Het aantal punten dat u in een jaar spaart, bepaalt uw level. Elk kwartaal worden de nieuw levels bepaald. U kunt dus stijgen, maar ook dalen in level. Een hoger level betekent dat u meer voordeel kunt halen uit het spaarplan.

      Basis = Geen minimaal aantal punten, geen bonus, punten zijn 2 jaar geldig
      Brons = Minimaal 5000 punten in 1 jaar, bonus: 10% extra punten, punten zijn 3 jaar geldig
      Zilver = Minimaal 12500 punten in 1 jaar, bonus: 20% extra punten, punten zijn 4 jaar geldig
      Goud = Minimaal 20000 punten in 1 jaar, bonus: 30% extra punten, punten zijn 5 jaar geldig, toegang tot alle VIP producteN

    4. Tot wanneer zijn mijn punten geldig?

      De vervaldatum van de punten verschilt per level.
      • Punten gespaard als basis spaarder zijn 2 jaar geldig
      • Punten gespaard als bronzen spaarder zijn 3 jaar geldig
      • Punten gespaard als zilveren spaarder zijn 4 jaar geldig
      • Punten gespaard als gouden spaarder zijn 5 jaar geldig

      De punten vervallen per kwartaal, dus niet meer aan het einde van elk kalenderjaar. U ontvangt altijd bericht voor er punten gaan vervallen.

    5. Ik ben mijn spaarpas kwijt. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

      U kunt een nieuwe spaarpas aanvragen bij de balie van het afhaalcentrum of bij de klantenservice van de webshop. Geef aan dat u al spaarder bent, zodat we uw reeds gespaarde punten kunnen overzetten naar uw nieuwe spaarpas. 

    6. Ik wil samen met mijn collega’s sparen. Hoe regel ik dat?

      Voor bedrijven is het mogelijk om samen met alle collega’s te sparen voor leuke cadeaus of bedrijfsuitjes. Denk daarbij aan koffieapparaten, speeltafels, borrels, activiteiten of concertkaartjes. Wilt u samen sparen? Neem dan contact op met uw contactpersoon of de klantenservice van de webshop. Vervolgens zorgen wij ervoor dat er meerdere passen aan één debiteurnummer worden gekoppeld.

  8. De zaagservice van Pontmeyer
    1. Kan ik plaatmateriaal op maat laten zagen als ik dit kom afhalen?

      Alle PontMeyer vestigingen beschikken over een platenzaag. Met de platenzaag kan verticaal en horizontaal worden gezaagd.

      Wenst u het hout te zagen in verstek of te laten frezen? Informeer bij uw vestiging naar de mogelijkheden.

      Wij adviseren u om de vestiging voor het afhalen van de bestelling te informeren over de zaagopdracht. Hierdoor kan de vestiging tijd reserveren voor het zagen en u informeren over de zaagkosten.

      Wanneer uw bestelling wordt gezaagd, is er sprake van maatwerk. Bij maatwerk vervalt het recht van retour.

    2. Kan ik hout laten afkorten als ik dit kom afhalen?

      De vestigingen beschikken over een afkortzaag (m.u.v. Breda, Brielle, Den Bosch, Dordrecht, Eindhoven, Emmeloord, Gorinchem, Huizen, Steenbergen, Tilburg en Zwaag), waar u het gekochte hout kunt afkorten.

      Wij adviseren u om de vestiging voor het afhalen van de bestelling te informeren over de gewenste zaagopdracht. Hierdoor kan de vestiging tijd reserveren voor het zagen.

      Wilt u het hout gezaagd hebben over de lengte, haaks of ingekeept? Dit is helaas niet mogelijk in onze vestigingen. Echter, wij kunnen dit wel door een extern bedrijf laten uitvoeren.

      Wanneer uw bestelling wordt gezaagd, is er sprake van maatwerk. Bij maatwerk vervalt het recht van retour.

    3. Kan ik gips of cementgebonden plaatmateriaal laten zagen als ik dit kom afhalen?

      Het is niet mogelijk om gips of cementgebonden plaatmateriaal in de vestigingen te laten zagen. Door het zagen van gips of cementgebonden plaatmateriaal komt fijnstof vrij. Onze zaagmachines hebben niet de mogelijkheid om het fijnstof af te voeren.

    4. Kan ik gezaagd hout of plaatmateriaal laten bezorgen?

      Het is niet mogelijk om gezaagd hout of plaatmateriaal te laten bezorgen. Alleen op de afhaalvestigingen staan zaagmachines. Aannemers en timmerlieden verzagen hun hout en plaatmateriaal op de bouwplaats. Bovendien is de aanwezigheid van de klant bij het zagen een voorwaarde voor het zagen in het afhaalcentrum. Zo worden fouten voorkomen.

  9. Algemeen
    1. Wat zijn de openingstijden?

      De standaardopeningstijden van onze vestigingen zijn: 

      Maandag t/m vrijdag: van 7:00 tot 17:00 uur. 

      Zaterdag: van 7:00 tot 15:00 uur. 

      Sommige vestigingen hebben ruimere openingstijden. Wilt u weten wat de openingstijden zijn van een vestiging bij uw in de buurt?  Klik dan hier 

       

    2. Waar kan ik een inkoopkaart aanvragen?

      Een inkoopkaart kunt u gratis aanvragen. Met een inkoopkaart kunt u bij alle 48 PontMeyer vestigingen in het afhaalcentrum materialen kopen. 

      Vul hier uw gegevens in en ontvang binnen 14 dagen uw inkoopkaart per post. Na het aanvragen van een inkoopkaart kunt u direct online bestellingen plaatsen.